چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

آیا سفر به ارمنستان دریافت واکسن کرونا را تضمین می‌کند؟ | سرابِ واکسنِ مسافرتی

  • کد خبر: ۷۳۱۴۰
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
  • ۱
آیا سفر به ارمنستان دریافت واکسن کرونا را تضمین می‌کند؟ | سرابِ واکسنِ مسافرتی
تبلیغات برای سفر به ارمنستان افزایش یافته است، اما هیچ تضمینی برای واکسیناسیون وجود ندارد.
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ آن دسته افراد که ترس بیشتری از کرونا دارند، باروبندیل سفر را بسته اند تا با هزینه دست کم ۱۰ میلیون تومانی برای دوبار سفر به کشور‌های اطراف ازجمله ارمنستان و دریافت دو دوز واکسن کرونا به خیال خودشان از شر این ویروس راحت شوند. هرچند هیچ کدام از آژانس‌های مسافرتی به صورت مستقیم زیر بار تضمین تزریق واکسن در سفر نمی‌روند و وزارت گردشگری، تبلیغات در این باره را ممنوع کرده است، بازهم سایه این بازارگرمی‌ها در فضای مجازی برای جذب گردشگر به کشور‌هایی که تزریق واکسن در آن‌ها برای مسافران و اتباع خارجی شروع شده است، دیده می‌شود.
 
وزرات بهداشت هنوز واکنش درستی به این موضوع نشان نداده که آیا این واکسن‌ها تاییدشده است یا قرار است بعد‌ها که هزینه از جیب ایرانیان رفت، کاشف به عمل آید که چه مشکلاتی در این سفر‌ها و تزریق واکسن‌های رایگان وجود داشته است.
 
از تبلیغات آژانس‌های مسافرتی در مشهد پیداست که تقریبا همه آن‌ها تور ارمنستان را در بسته‌های پیشنهادی خود دارند و بازار سفر به این کشور در تابستان داغ شده است. آن طور که در پایگاه اینترنتی اوراسیانت آمده، ارمنستان از حدود یک ماه پیش مجوز واکسیناسیون عمومی حتی برای اتباع خارجی را به یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا داده است که آن را بدون نوبت و رایگان تزریق می‌کند و اکنون بیشتر افراد مشاهده شده در صف دریافت واکسن، شهروندان خارجی و از لهستان، ایران، روسیه و چین هستند. حتی به تازگی عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک فرد ارمنستانی در صف تزریق واکسن تعداد زیادی پاسپورت در دست دارد که در توضیح آن آمده است این فرد درحال جمع آوری پاسپورت‌های ایرانی برای تزریق واکسن است. احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل ونقل مسافری، به باشگاه خبرنگاران گفته است: پس از اینکه ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیت اتوبوس و اتوبوس دربستی برای رفتن به شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافته است.


۴۵ میلیون تومان؛ هزینه خانواده‌ها برای واکسن کرونا

برای بررسی موضوع با چند آژانس مسافرتی در مشهد تماس می‌گیریم تا درباره شرایط سفر به ارمنستان و تزریق واکسن کرونا سوال کنیم. میانگین قیمت سفر به این کشور برای ۳ شب و ۴ روز به صورت زمینی و با حداقل امکانات حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دست کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز هزینه‌های ناهار و شام و دیگر هزینه‌های جانبی شما در این سفر خواهد بود که در این صورت باید دست کم بین ۵ میلیون تا نزدیک به ۷ میلیون تومان پول نقد برای سفر کنار بگذارید. البته توجه به این نکته نیز مهم است که شما باید برای دریافت دوز دوم واکسن خود درصورت ثابت بودن قیمت ها، دوباره همین هزینه را برای سفر بعدی خود خرج کنید.
 
جست وجوی ما در فضای مجازی نشان می‌دهد در ارمنستان واکسن‌های آسترازنکا، سینوفارم، کروناوک و اسپوتنیک تزریق می‌شود. باتوجه به واکسنی که دریافت می‌کنید، باید بین ۲۸ تا ۳۰ روز بعد دوباره به ارمنستان سفر کنید. اگر توانایی مالی داشته باشید، با ویزای فرودگاهی می‌توانید تا ۳۰ روز در این کشور اقامت کنید؛ البته اگر واکسنی دریافت کنید که فاصله دوز اول و دوم آن ۲۸ روزه باشد.
 
بر این اساس اگر یک خانواده چهارنفره بخواهند واکسن کرونا را در این کشور دریافت کنند، دست کم باید به طور متوسط ۴۰ میلیون تومان هزینه کنند، این درحالی است که هیچ کدام از آژانس‌ها تضمینی برای دریافت قطعی واکسن یا ادامه داشتن این تزریق‌ها به صورت رایگان و همگانی تا زمان دریافت دوز دوم واکسن نمی‌دهند.


تضمینی برای دریافت واکسن نمی‌دهیم

حرف مشاوران آژانس‌ها درباره شرایط دریافت واکسن تقریبا یکسان است. خانم جوان پشت خط، خود را تیموری معرفی می‌کند و برای راهنمایی ما که به عنوان یک مسافر تماس گرفته ایم، جزئیات بسته‌های ارمنستان را توضیح می‌دهد. وقتی از او درباره تور واکسن کرونا می‌پرسیم، پاسخ می‌دهد: توری به این نام نداریم، اما تابه حال هرکدام از مسافر‌های ما که متقاضی دریافت واکسن بوده اند، موفق به دریافت آن شده اند، ولی ما تضمین نمی‌دهیم که تا زمان رفتن شما به این کشور، هنوز شرایط دریافت واکسن وجود داشته باشد. این مشاور آژانس، قیمت تور‌های ارمنستان با حداقل امکانات به صورت زمینی را ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و با پرواز بیش از ۵ میلیون تومان اعلام می‌کند.
 
مشاور یکی دیگر از آژانس‌های مشهد در این باره می‌گوید: واکسن در میدان اپرای شهر ایروان تزریق می‌شود و تور ما مسافران را برای بازدید به این مکان می‌برد، اما نمی‌توانیم تضمین کنیم که در مدت حضور شما در این کشور، تزریق واکسن رایگان ادامه داشته باشد؛ البته تابه حال مشکلی به وجود نیامده است. قیمت‌های حداقلی این آژانس هم کم و بیش با دیگر تور‌ها برابر است.


ارمنستان و ایران، عواقب دریافت واکسن را نمی‌پذیرند

حرف آخر را مرد جوانی می‌زند که ما را به قسمت پرسش و پاسخ‌های سایت آژانس راهنمایی می‌کند و می‌گوید که بهتر است قسمت دریافت واکسن کرونا را با دقت مطالعه کنیم. در آنجا آمده است که: «اگر قصد سفر به این کشور و دریافت واکسن کرونا را دارید، حتما نکات زیر را به دقت مطالعه کنید و آن‌ها را به خاطر بسپارید. ۱- توجه داشته باشید که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر است. به این معنا که نه آژانسی که با آن سفر می‌کنید و نه دولت ارمنستان هیچ مسئولیتی در قبال عواقب تزریق واکسن برعهده نخواهند گرفت. ۲- عوارض و پیامد‌های احتمالی تزریق واکسن کرونا در کشور ارمنستان به عهده مسافر خواهد بود و هیچ بیمه‌ای در ایران آن را پوشش نمی‌دهد. ۳- باتوجه به لزوم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، هیچ تضمینی برای ادامه دار بودن تزریق رایگان واکسن یا وضعیت تردد مرزی وجود نخواهد داشت.»
 
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی وگردشگری خراسان رضوی هم درباره این موضوع به شهرآرا می‌گوید: آژانس‌های مسافرتی در مشهد به صورت رسمی اقدام به جذب مسافر برای سفر به ارمنستان می‌کنند و هیچ توری به منظور دریافت واکسن کرونا وجود ندارد؛ البته آژانس‌ها به شکل‌های مختلف به مسافران اطلاع می‌دهند که می‌توانند در این سفر واکسن هم بزنند، اما اینکه بخواهند به صورت مستقیم برای واکسن تبلیغات کنند، غیرقانونی است.
به گفته مجید فرقانی، آژانس‌های مشهد از اینجا ثبت نام می‌کنند، اما به دلیل نبود پرواز از مشهد با آژانس‌های تهران هماهنگ هستند. کف قیمت این تور‌ها برای هتل سه ستاره، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.


وزارت بهداشت پاسخگو نبود

برای شنیدن حرف‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حمیدرضا رحیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تماس گرفتیم که نتیجه آن دریافت شماره تماسی از روابط عمومی وزارت بهداشت و خواندن این جمله در یک پیام واتساپی بود که «با وزارت بهداشت تماس بگیرید.» تماس با شماره خانم طاووسی نیز به شنیدن این جمله ختم شد: «ما هم این موضوع را شنیده ایم، اما من در مقام پاسخ گویی نیستم. لطفا با آقای انصاری، مسئول روابط عمومی معاونت درمان، تماس بگیرید.» تماس‌های در پی ما با روابط عمومی این اداره نیز دست کم تا زمان تهیه گزارش بی فایده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
0
وقتی حاکمان یک کشور با وارد نکردن واکسن و عدم اجرای محدودیت صحیح و تامین مردم، دست به کشتار مردم میزنند، آیا مردم عادی نباید به فکر نجات خود باشند؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->